_

Every moment of our life can be
the beginning of great things.

Joseph Pilates

Faq

  • Voor wie is Pilates
    Pilates is voor iedereen die een gezonder, sterker en fitter lichaam wil ongeacht het huidige fitnessniveau. Pilates is geschikt voor iedereen en voor elke leeftijd. Het maakt niet uit hoe oud u bent, of u een geoefende sporter bent of nog nooit heeft gesport. Het zal u verbazen hoe de methode is aan te passen aan uw conditie en gesteldheid. Pilates kan zo uitdagend zijn als u wilt, of juist zo licht als voor u nodig is.
  • Hebben jullie ook een proefles?

    Onze ervaring leert dat er minimaal 5 trainingen voor nodig zijn om een goede indruk te krijgen wat Pilates is. Wij bieden voor diegene die niet eerder bij ons hebben getraind de mogelijkheid om een introductiekaart aan te schaffen van 5 trainingen. Na deze introductie kunt u beslissen om door te gaan met de trainingen zonder verdere verplichtingen

  • Wat is het verschil tussen Pilates in de sportschool of bij Pilates Center Goes?

    Wij werken met kleine groepen op de authentieke Pilates matten en geven personal trainingen op daarvoor speciaal ontwikkelde apparaten. Naomi heeft een uitgebreide opleiding gehad en een diepe kennis over de methode. Hierdoor kunnen de beloofde resultaten die de Pilates Methode belooft worden waargemaakt.

  • Ik ben beginner

    Elke trainingsvorm heeft tijd nodig. Begin op de juiste manier. Een Olympisch schoonspringer springt ook niet direct van de bovenste springplank en hoopt op het beste! Ze leren de juiste techniek en vorm gevolgd door specifieke oefeningen en trainingsmethode om te verbeteren en het beste uit elke training te halen.

  • Is Pilates geschikt bij lichamelijke klachten?

    Pilates is juist heel geschikt voor personen met lichamelijke klachten. Het is een veilige vorm van bewegen die gericht is op het in balans brengen van alle spiergroepen in het lichaam en het juiste gebruik van de ademhaling.
    Afhankelijk van de klachten kunt u deelnemen aan een groepsles of wordt er geadviseerd eerst personal trainingen te nemen. Tevens hebben wij, indien wenselijk, contact met de desbetreffende therapeut waarbij u onder behandeling bent. Diverse klachten worden hierdoor verlicht of verdwijnen volledig.

  • Ik wil starten met Pilates small grouptraining, maar heb onregelmatig rooster

    In ons center maken wij gebruik van een online boekingssysteem. Dit houdt in dat men, voor de groepslessen, zelf online kan aan- afmelden voor de les. Indien u een keer verhinderd bent, kunt u zelf een andere dag- tijdstip uitkiezen wat u uitkomt. Het voordeel is, dat u zelf kunt inplannen wanneer u wilt trainen (meerdere keren per week is dus mogelijk) en u een overzicht heeft van uw credits *, zeker als u onregelmatige diensten heeft.
    *credits=trainingen

  • Wat draag ik als ik kom trainen?

    Trek comfortabele sportkleding aan; een t-shirt, een legging of een joggingbroek. De training wordt uitgevoerd op (antislip) sokken. Gaarne geen kleding met ritsen of anderszins (kan de apparatuur beschadigen) en geen sieraden.

  • Is Pilates een cardiovasculaire workout?

    Naarmate men beter wordt in de oefeningen en de bewegingen vloeiend in elkaar overgaan, zal de hartslag omhoog gaan en gaat men zweten. Dit geeft een aerobic workout.

  • Val ik af van Pilates?

    Door middel van de oefeningen worden de spieren sterker en het lichaam strakker. U oogt slanker doordat uw houding verbetert en de buikspieren, bilspieren en dijen strakker worden.

  • Kan ik Pilates volgen als ik zwanger ben?

    Indien u zwanger bent en wilt starten met Pilates, dan is het alleen (in overleg) mogelijk om personal training te volgen.
    Indien u al langere tijd Pilates training volgt en er verder geen complicaties zijn of beperkingen, dan is er geen probleem.

  • Wat is het verschil tussen Yoga en Pilates?

    Pilates lijkt op yoga, in de zin dat beide bewegingsmethoden zijn waarbij het gaat om de connectie tussen “mind-body”. Bij Pilates ligt de nadruk op het juist aansturen van het lichaam vanuit het brein. Joseph Pilates was bij het ontwikkelen van de Pilatesmethode geïnspireerd door yoga. Pilates is een systeem van oefeningen. Het heeft een fysiek doel; het versterken van je kleine, diepliggende spieren en spierketens. Het doel van Yoga is behalve lichamelijk ook geestelijk van aard. Uiteraard kan je yoga beperken tot een lichamelijke training, maar de oefeningen hebben altijd een geestelijke component. Pilates bestaat uit vloeiende bewegingen, met het activeren van de buikspieren als uitgangspunt voor iedere oefening. Pilates is een dynamische en anatomisch verantwoorde manier van bewegen. In het algemeen kun je stellen dat de geestelijke component in Yoga een grotere rol speelt dan bij Pilates.